Eide, H., & Eide, T. (2017). Kommunikasjon i relasjoner: Personorientering, samhandling, etikk (3. utg.). Gyldendal akademisk.
Eide, S. B., Grelland, H. H., Kristiansen, A., Sævareid, H. I., & Aasland, D. G. (2020). Til den andres beste: En bok om veiledningens etikk (2. utg.). Gyldendal.
Hesselberg, F., & Tetzchner, S. V. (2016). Pedagogisk-psykologisk arbeid. Gyldendal akademisk.
Johannessen, E., Vedeler, L., & Kokkersvold, E. (2010). Rådgivning: Tradisjoner, teoretiske perspektiver og praksis (3. utg.). Gyldendal akademisk.
Kvalnes, Ø. (2017). Se gorillaen!: Etikk i arbeid (3. utg.). Universitetsforlaget.
Kversøy, K. S., & Alhassan, A.-R. K. (2021). Etikk: En praktisk vinkling: en verktøykasse med ni perspektiver (3. utg.). Fagbokforlaget.
Kunnskapsdepartementet. (2017). Overordnet del—Verdier og prinsipper for grunnopplæringen (Fastsatt som forskrift ved kongelig resolusjon). Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. https://www.udir.no/lk20/overordnet-del/
Lingås, L. G. (2019). Etikk for pedagoger (3. utg.). Gyldendal.
Løgstrup, K. E. (2000). Den etiske fordring. Cappelen damm.
Ohnstad, F. O. (2018). Profesjonsetikk i skolen: Læreres etiske ansvar (3. utg.). Cappelen Damm akademisk.
Opplæringslova. (2023). Lov om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (LOV-2023-06-09-30). Lovdata. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2023-06-09-30