

Biesta, G. J. J. (2014). Utdanningens vidunderlige risiko. Fagbokforlaget.
Eide, S. B., Grelland, H. H., Kristiansen, A., Sævareid, H. I., & Aasland, D. G. (2020). Til den andres beste: En bok om veiledningens etikk (2. utg.). Gyldendal.
Hesselberg, F., & Tetzchner, S. V. (2016). Pedagogisk-psykologisk arbeid. Gyldendal akademisk.
Kvalnes, Ø. (2017). Se gorillaen!: Etikk i arbeid (3. utg.). Universitetsforlaget.
Kversøy, K. S., & Hartviksen, M. (2018). Samarbeid og konflikt: To sider av samme sak: SØT-modellen (2. utg.). Fagbokforlaget.
Lingås, L. G. (2019). Etikk for pedagoger (3. utg.). Gyldendal.
Ohnstad, F. O. (2018). Profesjonsetikk i skolen: Læreres etiske ansvar (3. utg.). Cappelen Damm akademisk.
Tveiten, S. (2024). Veiledning: Mer enn ord ... (6. utg.). Fagbokforlaget.
Utdanningsforbundet. (2012). Lærerprofesjonens etiske plattform. Utdanningsforbundet. https://www.utdanningsforbundet.no/larerhverdagen/profesjonsetikk/om-profesjonsetikk/larerprofesjonens-etiske-plattform/