Bergmann, J. & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every classroom every day. International society for technology in education. https://www.rcboe.org/cms/lib/ga01903614/centricity/domain/15451/flip_your_classroom.pdf
Bishop, J. L. & Verleger, M. (2013). The flipped classroom: A survey of the research. ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings.
Gotaas, A. C. (2015). Omvendt undervisning. Pedlex.
Hattie, J. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Routledge.
Herreid, C. F. & Schiller, N. A. (2013). Case Studies and the Flipped Classroom. Journal of College Science Teaching, 42(5), 62-66.
Haaland, G. & Nilsen, S. E. (2023). Læring gjennom praksis: En grunnbok i yrkesdidaktikk (3. utg.). Fagbokforlaget.
Kelentrić, M., Helland, K. & Arstorp, A.-T. (2024). Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK), Utdanningsdirektoratet. Hentet fra: https://www.udir.no/contentassets/c3734689561a407cb4de329f5966233d/24-06-03-pfdk-rammeverk-2.0.pdf
Krumsvik, R. J. (2022). Klasseledelse i den digitale skolen (2. utg.). Cappelen Damm akademisk.
Løvskar, T. (2019). Skolen i det digitale samfunnet. Fagbokforlaget.
Moltubak, J. (2020). Gnistrende undervisning: Håndbok i klasseledelse og undervisningsdesign (2. utg.). Gyldendal.
Pettersen, R. C. (2017). Problembasert læring for studenter og lærere: Introduksjon til PBL og studentaktive læringsformer (3. utg.). Universitetsforlaget.
Villalba, M. T., Castilla, G. & Redondo, S. (2018). Factors with Influence on the Adoption of the Flipped Classroom Model in Technical and Vocational Education. Journal of information technology education, 17, 441-469. https://doi.org/10.28945/4121
Wølner, T. A. & Horgen, S. A. (2019). Kan omvendt undervisning fremme refleksjon og dybdelæring? I T. A. Wølner, K. Kverndokken, M. Moe & H. H. Siljan (Red.), 101 digitale grep: En didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse (2. utg., s. 65-78). Fagbokforlaget.