Berntsen, S. K., & Skonhoft Johannesen, H. (2023). Fra logg til blogg: Yrkesfaglæreres digitalekompetanseutvikling gjennom designbasert praktikerforskning: [From log to blog:Vocational teachers’ digital competence development through design-basedpractitioner research]. Nordic Journal of Vocational Education and Training,13(1), 28–53. https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2313128
Berntsen, S., & Lahn, L. C. (2024). Yrkesfaglæreres profesjonsfaglige digitale kompetanse i et spenningsfelt mellom skole og arbeidsliv: En studie av ePortfolioer og dokumentasjonssystem i bruk og utprøving. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling, 9(1), 47–65. https://doi.org/10.7577/sjvd.5648
Cattaneo, A. A. P., Antonietti, C.,& Rauseo, M. (2022). How digitalized are vocational teachers? Assessingdigital competence in vocational education and looking at its underlyingfactors. Computers & Education, 176, 104358. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104358
Havreberg, S. D., & Sylte, A. L. (2021).Velferdsteknologi i helse- og oppvekstyrker: Digitalt kompetansebehov i yrkesfaglig utdanning. [Welfare technology in health care vocations: Digitalcompetence needs in vocational education]. Nordic Journal of VocationalEducation and Training, 11(1), 21–43. https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2111121
Lahn, L. C., & Berntsen, S. K. (2023). Frameworking vocational teachers’ digitalcompetences: An integrative literature review and synthesis. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE), 7(2),
https://doi.org/10.7577/njcie.5322