

Bjørndal, C. R. P. (2017). Det vurderende øyet: Observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis (3. utg.). Gyldendal.
Jahnsen, H., & Nordahl, T. (2011). Innovasjonshefte: Hvordan drive utviklingsarbeidet med LP-modellen. Lillegården Kompetansesenter.
Knudsmoen, H., Mæland, E. N., & Løkken, G. (2018). Pedagogisk systemarbeid ved bruk av pedagogisk analyse. I R. Fasting (Red.), Pedagogisk systemarbeid—Endringsarbeid og organisasjonsutvikling i skolen og i PP-tjenesten (s. 119–132). Cappelen damm akademisk.
Nordahl, T. (2005). Læringsmiljø og pedagogisk analyse.: En beskrivelse og evaluering av LP-modellen. (NOVA Rapport No. NOVA Rapport 19/05). Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring (NOVA). https://doi.org/10.7577/nova/rapporter/2005/19
Nordahl, T., Sørlie, M.-A., Manger, T., & Tveit, A. (2005). Atferdsproblemer blant barn og unge — Teoretiske og praktiske tilnærminger. Fagbokforlaget.
Nordahl, T., & Overland, T. (2021). Tilpasset opplæring og inkluderende støttesystemer: Høyt læringsutbytte for alle elever. Gyldendal.
Vogt, A. (2016). Rådgivning i skole og barnehage—Mange muligheter for hjelp til barn og unge. Cappelen Damm akademisk.