Engen, B. K. (2020). Innledning: Om forholdet mellom utdanning, digitalisering og sosial forandring. I B. K. Engen (Red.), Digitalisering, kompetanse og læring (s. 11–26). Gyldendal.
Engen, B. K., Giæver, T. H., & Mifsud, L. (2021). Om å utøve digital dømmekraft. I B. K. Engen, T. H. Giæver, & L. Mifsud (Red.), Digital dømmekraft (2. utg., s. 17–28). Gyldendal akademisk.
Erstad, O. (2010). Digital kompetanse i skolen (2. utg.). Universitetsforlaget.
Kelentrić, M., Helland, K., & Arstorp, A.-T. (2024). Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse. https://www.udir.no/kvalitet-og-kompe...
Krumsvik, R. J. (2022). Klasseledelse i den digitale skolen (2. utg.). Cappelen Damm akademisk.
Kunnskapsdepartementet. (2017). Overordnet del—Verdier og prinsipper for grunnopplæringen (Fastsatt som forskrift ved kongelig resolusjon). Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. https://www.udir.no/lk20/overordnet-del/
Michaelsen, A. S. (2023). Det digitale klasserommet: Utnytt mulighetene! (3. utg.). Cappelen Damm akademisk.
Utdanningsdirektoratet. (2017). Rammeverk for grunnleggende ferdigheter. https://www.udir.no/laring-og-trivsel...