
Kelentrić, M., Helland, K. & Arstorp, A.-T. (2024). Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK), Utdanningsdirektoratet. Hentet fra: https://www.udir.no/contentassets/c3734689561a407cb4de329f5966233d/24-06-03-pfdk-rammeverk-2.0.pdf
Hattie, J. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Routledge.
Hesselberg, F. & Tetzchner, S. V. (2016). Pedagogisk-psykologisk arbeid. Gyldendal.
Haaland, G. & Nilsen, S. E. (2023). Læring gjennom praksis: En grunnbok i yrkesdidaktikk (3. utg.). Fagbokforlaget.
Kelentrić, M., Helland, K. & Arstorp, A.-T. (2024). Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK), Utdanningsdirektoratet. Hentet fra: https://www.udir.no/contentassets/c3734689561a407cb4de329f5966233d/24-06-03-pfdk-rammeverk-2.0.pdf
Kversøy, K. S. & Alhassan, A.-R., K (2021). Etikk - en praktisk vinkling. En verktøykasse med ni perspektiver (3. utg.). Fagbokforlaget
Lassen, L. M. (2014). Rådgivning: Kunsten å hjelpe (2. utg.). Universitetsforlaget.
Lingås, L. G. (2014). Etikk for pedagoger. Gyldendal Akademisk
Mosvold, R., & Ohnstad, F. (2016). Profesjonsetiske perspektiver på læreres omtaler av elever. Norsk pedagogisk tidsskrift, 100, (26-36). https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2016-01-04Links to an external site.
Utdanningsforbundet (2012). Lærerprofesjonens etiske plattform. Hentet fra: https://www.utdanningsforbundet.no/globalassets/larerhverdagen/profesjonsetikk/larerprof_etiske_plattform_a4.pdfLinks to an external site.
Vedeler, L., Klokkersvold, E. & Johannessen, E. (2010). Rådgivning; Tradisjoner, teoretiske perspektiver og praksis. (3. Utg.). Gyldendal Akademisk.