Blikstad-Balas, M. (2013). Redefining School Literacy Prominent literacy practices across subjects in upper secondary school [Doktorgradsavhandling]. Universitetet i Oslo.
Grepperud, G. (2022). Som å koke suppe på en spiker: En kritisk,didaktisk refleksjon om teknologi og læringseffekter. UiT Norges arktiskeuniversitet.
Haaland, G. & Nilsen, S. E. (2023). Læring gjennom praksis: En grunnbok i yrkesdidaktikk (3. utg.). Fagbokforlaget.
Hansen, K. & Haaland, G. (2015). Engasjerte og interesserte elever gjennom en meningsfull, helhetlig og relevant yrkesopplæring. I K.
Hansen, T. L. Hoel & G. Haaland (Red.), Tett på yrkesopplæring (s. 157-177). Fagbokforlaget.
Hauge, T. E. (2018). Å planlegge og designe undervisning. Cappelen damm akademisk
Krumsvik, R. J. (2022). Klasseledelse i den digitale skolen (2ed.). Cappelen Damm akademisk.
Krumsvik, R. J., Egelandsdal, K.,Sarastuen, N. K., Jones, L. Ø., & Eikeland, O. J. (2013). Sammenhengen mellom IKT-bruk oglæringsutbytte (SMIL) i videregående opplæring: Hvilken sammenheng er detmellom IKT-bruk og (intendert, subjektivt, og objektivt) læringsutbytte ivideregående opplæring? (9788299880824).
Krumsvik, R. J., & Jones, L. Ø.(2015). Klasseleiing i teknologirike klasserom i vidaregåande opplæring:Rogalandsstudien. Norsklæraren, 39(3).https://static1.squarespace.com/static/5d00b418d9cad80001fc3882/t/5d68e2b09b586700018ae3c5/1567154865480/NL3-15_krumsvik-jones.pdf
Løvskar, T. (2019). Skolen i det digitale samfunnet. Fagbokforlaget
Moltubak, J. (2019). Gnistrende undervisning – Håndbok i klasseledelse og undervisningsdesign. Gyldendal akademisk
Opplæringslova. (2023). Lov om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (LOV-2023-06-09-30). Lovdata. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2023-06-09-30