
Gilje, Ø. (2023). Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen (2. utg). Fagbokforlaget. Kap. 3
Bjørndal, B. & Lieberg, S. (1978). Nye veier i didaktikken?: En innføring i didaktiske emner og begreper. Aschehoug.Gilje, Ø. (2023). Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen (2. utg.). Fagbokforlaget.
Gilje, Ø. (2023). Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen (2. utg.). Fagbokforlaget.
Grepperud, G. (2022). Som å koke suppe på en spiker: En kritisk, didaktisk refleksjon om teknologi og læringseffekter. UiT Norges arktiske universitet.
Harris, J. & Hofer, M. (2009). Grounded tech integration: an effective approach based on content, pedagogy, and teacher planning. Learning & Leading with Technology, 37(2), 22.
Hattie, J. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Routledge.
Hiim, H. & Hippe, E. (2022). Undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere (4. utg.). Gyldendal.Haaland, G. & Nilsen, S. E. (2023). Læring gjennom praksis: En grunnbok i yrkesdidaktikk (3. utg.). Fagbokforlaget.
Kelentrić, M., Helland, K. & Arstorp, A.-T. (2024). Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK), Utdanningsdirektoratet. Hentet fra: https://www.udir.no/contentassets/c3734689561a407cb4de329f5966233d/24-06-03-pfdk-rammeverk-2.0.pdf
Krumsvik, R. J. (2020). Digital didaktikk og digital kompetanse for lærerstudenter. I R. J. Krumsvik & R. Säljö (Red.), Praktisk-pedagogisk utdanning: En antologi (2. utg., s. 643-682). Fagbokforlaget.
Krumsvik, R. J. (2022). Klasseledelse i den digitale skolen (2. utg.). Cappelen Damm akademisk.
Krumsvik, R. J., Egelandsdal, K., Sarastuen, N. K., Jones, L. Ø. & Eikeland, O. J. (2013). Sammenhengen mellom IKT-bruk og læringsutbytte (SMIL) i videregående opplæring: Hvilken sammenheng er det mellom IKT-bruk og (intendert, subjektivt, og objektivt) læringsutbytte i videregående opplæring? (9788299880824). KS.
Krumsvik, R. J. & Jones, L. Ø. (2015). Klasseleiing i teknologirike klasserom i vidaregåande opplæring: Rogalandsstudien. Norsklæraren, 39(3). https://static1.squarespace.com/static/5d00b418d9cad80001fc3882/t/5d68e2b09b586700018ae3c5/1567154865480/NL3-15_krumsvik-jones.pdf
Koehler, M. J., Mishra, P. & Cain, W. (2013). What Is Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)? Journal of education (Boston, Mass.), 193(3), 13-19. https://doi.org/10.1177/002205741319300303
Pettersen, R. C. (2017). Problembasert læring for studenter og lærere: Introduksjon til PBL og studentaktive læringsformer (3. utg.). Universitetsforlaget.
Ramlo, S. H., Hatlevik, O. E. & Utvær, B. K. (2022). Didaktisk bruk av MOOC som digital læringsressurs innenfor yrkesfaglærerutdanningen. I B. K. Utvær, E. B. Morud, K. H. Hansen, K. L. Rokkones & K. Firing (Red.), Å bygge broer: Samarbeid på tvers i yrkesfag (s. 72-89). Universitetsforlaget.